In het laatste kwartaal van 2015 zijn alle voorbereidingen
getroffen om de nieuwe dienst Borgersontslagsupport in de markt aan te bieden.
Een website, een bedrijfsfilmpje, een start met het uitbreiden van LinkedIn
contacten, het opbouwen van naamsbekendheid, het schrijven van specifieke
nieuwsbrieven etc.

In januari 2016 is Borgersontslagsupport opgestart en nu
enige maanden later tijd voor een eerste terugblik:

Een aantal mensen hebben inmiddels gebruik gemaakt van deze
dienst. In deze nieuwsbrief een aantal geanonimiseerde reacties op de vraag hoe
ze de dienstverlening van Borgersontslagsupport hebben ervaren.

Grootste uitdaging voor Borgersontslagsupport blijft toch
het opbouwen van naamsbekendheid. Immers als mensen ontslagen worden, wordt
bijna automatisch gedacht aan het inschakelen van een advocaat. Terwijl er een
goed alternatief is!

Het is dan ook mooi te mogen constateren, dat
Borgersontslagsupport een goede eerste stap heeft gemaakt en in staat is geweest
mensen te ondersteunen met begeleiding nadat zij in een vervelende situatie
zijn terecht gekomen.

Een viertal afzonderlijke reacties van mensen die geholpen
zijn geeft het volgende beeld weer:

1:”
Ik
heb Ronald ervaren als een zeer prettig persoon die mij met menselijk en
deskundig advies heeft bijgestaan in een onzekere tijd. Ronald weet goed hoe
organisaties werken en stelt zijn “klant” voorop om het beste resultaat uit
deze situatie te halen. Iedereen die opzoek is naar een klankbord en raad nodig
heeft bij een onslagprocedure adviseer ik daarom om Ronald in te schakelen”.

2:”Ronald Borgers
kent en begrijpt als ex C-suite executive de wereld van bedrijf en
organisatie als geen ander. Dat heeft hem niet defensief gemaakt of te
voorzichtig maar strijdbaar op een positieve en pragmatische manier. Hij
weet dat een conflict niet beslecht wordt bij de rechter, dan geef je het uit
handen, maar daarvoor, als je allebei nog speelruimte hebt. Hij snapt jou,
maar de tegenpartij even goed, en dát is een asset.
Een échte sparring partner en geen mee-prater. Aan te bevelen.”

3:”Toen er op mijn
werk werd gepraat over een eventueel ontslag, leek het zo ongelooflijk.
Bevond ik mij echt in deze situatie?
Al die jaren zo ingezet en dan ineens is het over…..
Ik was dan ook erg blij dat ik het advies kreeg om contact op te nemen met
Ronald.
Al tijdens het eerste gesprek leek het of er een last van mij afviel. Het
was een heel
prettig gesprek waarin ik alles openlijk kon vertellen.
Hij is zakelijk en legt alles heel helder uit. Tegelijkertijd heeft hij oog
voor de
ongewenste, verre van prettige situatie waarin ik zit.
Uit zijn eerste reactie naar mijn werkgever blijkt wel dat hij al mijn
aangeleverde stukken
heel goed heeft doorgenomen. Wat ik ook erg
waardeer is dat ik Ronald altijd over deze kwestie kan bellen/e-mailen. Ik sta nog vrij in het begin van het hele
ontslagproces. Er zal dus nog ongetwijfeld
heel wat op mij afkomen. Maar ik voel mij hierin
een stuk geruster nu ik weet dat
Ronald er voor mij staat!”

4:”Wij
kunnen je niet genoeg bedanken voor je geweldige inzet en begeleiding van dit
bizarre traject.

Naast
dat het er zonder jou heel anders had uitgezien, hadden wij ons ook heel anders
gevoeld. Voor zover mogelijk is er bij ons sprake van een bepaalde mate van
voldoening en geruststelling dat we het mogelijke hebben geprobeerd en gedaan
om deze situatie op een fatsoenlijke wijze invulling te geven en op te lossen.
Daarbij is het je gelukt om mij niet èèn moment het gevoel te laten hebben dat
ik gefaald heb. Dank daarvoor”.

Borgersontslagsupport werkt ook met zogenaamde aanbreng fees.
Deze kunnen, afhankelijk van de grootte van de lead, oplopen tot € 1.000,- per
lead.

De start is gemaakt, het is enorm dankbaar werk om mensen te
helpen zodat ze verder kunnen gaan met hun carriere en leven na een ontslag.